tisdag 14 januari 2014

Nail art and foil

Min senaste manikyr/lackning är denna. Började med opi "lucerne- tainly look marvelous" på alla naglar utom ringfingrarna som fick opi "kiss me on my tulips".

My latest nailart is this one, started out with opi "lucerne- tainly look marvelous" exept on my ringfingers, they got opi "kiss me on my tulips".

Sen målade jag på det rosa med lim.
Then I painted on the pink with glue.
Och efter 5 min tryckte jag fast folien och drog noga med ett dotting verktyg så folien skulle fastna överallt.
I waited 5 min and then I put on the foil, using a dottingtool to really secure it into the glue.
... The result...
Men när jag tog på seche vite så förstörde det folien, drog liksom av den på vissa ställen, så beslöt mig för att stämpla en blomma på, konad.

Then i put on seche vite and it destroyed my foil. I decided to stamp a flower on it with a konad plate.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar